2.1 Veien Hit

Dette er et innlegg om min bakgrunn for å starte MMD, og reisen hit.

Det første innlegget i den reflekterte dagboken skal du fortelle om reisen hit og hvorfor du har valgt å studere MMD på webstudent

Jeg er født og oppvokst i Oslo, bydel Østensjø, men har nå flyttet inn med samboeren min til vår egen leilighet på Haugenstua, i bydel Stovner. Så nå bor jeg på andre siden av østkanten, og jeg trives godt. Kunst og håndverk var alltid mitt favorittfag på barne- og ungdomskolen, så derfor valgte jeg å gå en linje med tegning, form og farge på VGS. Denne linjen hadde også allmenne fag, slik at jeg fikk studiekompetanse, så dette valget har jeg aldri angret på. Jeg har alltid hatt sansen for det kreative og det å se nye løsninger på ting/oppgaver.

Fikk Canon EOS 400D til min 18 års dag, og siden da har jeg vært opptatt av å fange interessante øyeblikk og motiver. Jeg liker best å fotografere portretter, landskap, macro og nattbilder med lang lukkertid. Etter VGS bestemte jeg meg for å starte med fotografi i London ved Middlesex University, siden det ikke var så mange muligheter i Oslo. Der lærte jeg mye om Photoshop, fremkalling av svart/hvitt film og fargefilm, lage egne bilder i mørkerommet, studiefotografering, landskap, portrett, og mye annet relatert til kamera, budskap og oppsett.

Vel hjemme igjen fikk jeg jobb som visuell design medarbeider, og fikk oppgradert utstyret mitt til Canon 7D. Her jobbet jeg som fotograf, og med bearbeidelse av visuelt materiale, arkivering og ordnet til møter, etc. Jeg har nå sluttet i jobben, og min redning ble nettstudier på Noroff, fordi opptaksprøver ved andre skoler for lengst er over. Dessuten vil jeg gjerne lære mer om Adobe programmene og utvikle meg selv innen ulike former for design.

Jeg er en kreativ person som liker å utfordre meg selv. Jeg har god fantasi, og en utviklet form- og fargesans. Jeg er strukturert og jobber planmessig, og jeg setter meg høye mål. I tillegg er analytisk og nysgjerrig, og forventer mye av min kreativitet. Jeg har alltid vært interessert i skrift, tegn og typografi, og gleder meg til å lære mer om dette ettersom jeg ikke har studert det før. Dette året håper jeg bidrar til at jeg lærer enda mer om forskjellig former for design, arbeidsmetode, være selvstendig og utvikle meg selv som kreativ utøver/designer; og ikke minst styrke mine kreative og tekniske ferdigheter.

Mine hoved interesser er: samboeren min, fotografi, skrift og symboler, redigering, musikk, shopping, være med venner og familie, dekorasjon, reise og opplevelser, blomster, lese bøker (favoritt Twilight), se filmer eller dra på kino (helst skrekk eller romantikk).

I fremtiden vil jeg gjerne jobbe som grafisk designer for et magasin eller forlag. Dette studiet håper jeg at vil hjelpe meg å få en jobb jeg kommer til å trives med, og hvor jeg får bruk for det jeg lærer på MMD, og mine allerede eksisterende egenskaper. I tillegg vil jeg gjerne jobbe som freelance fotograf, og sette opp eget studio som jeg kan benytte selv eller leie ut til andre. Min drøm hadde vært å bygge et mørkerom, både for svart/hvit- og fargefremkalling, hvor studenter og annerkjente fotografer kan komme å leie tid, og benytte det som de selv vil.

Samboeren min, Anders og meg i en park i London.

 

– Annette B. D.

One thought on “2.1 Veien Hit

Legg igjen en kommentar

