3.1 Idéskisser

Bruk de 3 idé forslagene du har utarbeidet i aktivitet 1.2 sammen med inspirasjonen du har hentet fra aktivitet 2.1 til å komme opp med minimum 9 idéskisser for en fargeleggingscollage.

Jeg brukte lang tid på å forstå oppgaven, siden man skulle ta utgangspunkt i vedlagte bilder. Videre så føler jeg nå at jeg har tolket oppgaven riktig, og endte med 12 idéskisser, ettersom minimumkravet var 9.

Først printet jeg ut de vedlagte bildene som passet min inspirasjon og idé forslag, så lagde jeg utklipp av tegningene, og plasserte de rundt på et ark for å få inspirasjon til skissene. Jeg prøvde å være kreativ og varierende, men samtidlig ville jeg at de skulle beholde en touch av idéforslagene mine, samt inspirasjonen fra mitt grafiske studio. Derfor valgte jeg å holde skissene enkle, dekorative, med et sterkt visuelt uttrykk. Utstyret jeg har brukt er tegneark, HB + 2B blyant og viskelær. Jeg har brukt lang tid på skissene, men det kommer også av at det er en god stund siden jeg tegnet sist. Ytterligere har jeg benyttet dagen på å lese boken «Å tegne er å se» av Betty Edwards (Cappelen, 2001), likte særlig godt kapittelet «Bruk hukommelsen – din forhistorie som kunstner».

Nå gleder jeg meg til å starte på ukas siste læringsaktivitet: Fargeleggings collage.
Dagens post avslutter jeg med et inspirerende sitat fra Edwards:

På en måte er kunst lik idrett; hvis du ikke trener, blir den visuelle sans slapp og mister formen.

– Annette B. D.

Legg igjen en kommentar