3 fotografier til Fotoarkivet

Du skal skape en base med bilder som kan benyttes gjennom hele studieåret, i øvelser og prosjekter.

Denne uken skulle vi ta ca.100 bilder, hvor vi har 10 forskjellige kategorier som er bestemt og utifra de bildene vi har tatt velge ut 3 stk.

Kategori: Mat. Canon EF 50mm, ISO 100, f/2, 1/500s
På lørdag dro jeg på Bondens marked på Vika Terrasse i Oslo. Der fant jeg mange fine motiver innenfor kategorien mat. Dette bildet er ett av mange, men min favoritt siden den er skarp, har mye farger og kontraster i seg, og er godt balansert. Bildet er ikke beskjært.

Kategori: Transport. Sigma 12-24@19mm, ISO 200, f/5.6, 4.00sek
En kamerat av samboeren min har nettopp kjøpt seg Lotus Elise 111S, og jeg var så heldig og fikk ta noen natt bilder av bilen. Her har jeg brukt stativ og selvutløser, så det gjelder å være tålmodig. Med en lukkertid på 4 sekunder blir resultatet fine nyanser og refleksjoner på bilen, og jeg syns den lilla fargen passer godt til den svart matte bilen. Bildet er ikke beskjært.

Kategori: Menneske. Canon EF 50mm, ISO 200, f/1.4, 1/2000s
Dette er lillesøsteren min Hanne, som eksperimenterer med såpeskum i fontenen ved Nationalteateret i Oslo. Jeg syns bildet ble interessant og annerledes. Hun er midtstilt, og vannet fra fontenen går ut i alle kanter, det gir en god dynamikk og balanse i bildet. Her er det mange former og mye som skjer, dessuten liker jeg at leppene har fokuset i bildet. Bildet er ikke beskjært.

– Annette B. D.

4 thoughts on “3 fotografier til Fotoarkivet

Legg igjen en kommentar

