Velg en av skissene fra forrige aktivitet og utfør denne digitalt, i Illustrator. Du skal jobbe med design prinsippet; kontrast i logoen.
Av mine skisser valgte jeg Chil Is, som jeg nå har gjort om til Chill IS. Det skal være en is du kan slappe av med, samtidig som den skal være sterk i smaken. Jeg har jobbet en del i Illustrator, og for første gang ente ikke skissen min opp med å bli masse sirkler og krusseduller når jeg brukte Live Trace. Trolig ligger svaret i at jeg begynte prosessen med å forstørre skissen 200%.
I denne oppgaven skulle jeg jobbe med prinsippet kontrast, og har derfor valgt rød og grønn som hovedfarger siden de er komplementære. Videre har jeg valgt å fokusere på lys-mørk kontrast, og prøvd å få frem dette i logoen; både med effekter, og selv lagde skygger. Logonavnet inneholder minuskler (små bokstaver), og versaler (store bokstaver), mens undertittelen/slogan kun har minuskler. Fonten jeg har benyttet er Marker felt, hvor jeg valgte å ha logonavnet i wide, mens sloagen er i thin, for å oppnå en kontrast i fonten. Dette produktet er først og fremst rettet mot barn, siden de er hovedmålgruppen til produktet; is. Min idé var å lage en tøff, rå og kul logo som skal appelleres til tøffe unger. Ofte er det slik at barn er vanskelige å ha med å gjøre når det kommer til mat, nye smaker og nytt utseende, derfor er mitt produkt en utfordring til alle barn. Tør dere smake?
Mitt resultat til nytt navn og logodesign for produktet; is, i CMYK og Gråtoner.
– Annette B. D.
Veldig smart det med chill is for tøffe barn! 😀 ❤
Tusen takk Camilla 🙂
Søt logo og ide, fikk skikkelig lyst på saftis nå, hehe. 🙂