Oblig.3 Digitale skisser

Nå har jeg samlet alle mine digitale skisser i dokumenter laget i Photoshop. Jeg startet med å scanne sjablongen av et typisk krittomriss (som jeg benyttet i de analoge skissene), så jobbet jeg med den i Illustrator. Deretter lastet jeg opp figuren i Photoshop, kopiert opp 3 stk. og fargela. Jeg prøvde meg frem med ulike effekter for å prøve å oppnå en asfalt/vei effekt. Dette var min første idé, men det var svært vanskelig å få gjennomført på det visuelle nivået jeg ønsket.

Videre i prosessen bestemte jeg meg for å lage et mer livaktig omriss, slik som en mann kanskje ville havnet etter han ble skutt. Jeg jobbet i Illustrator med figuren, kopierte og flyttet rundt på dem. Prøvde å illustrere kulehylser, blod og politi-teip, for å få frem reggaens farger og ha flere elementer i designet.

 

 

Litt research av skytevåpen måtte til, og jeg tegnet disse i Illustrator med pen tool. Jeg prøvde å gjøre figuren grønn, men resultatet ble ikke optimalt. Prøvde med en mørkere bakgrunn og ulike elementer, og ble mer og mer tilfredsstilt; men resultatet ble for dystert. Ønsket å forsøke en gradient effect i den grå bakgrunnen, men det ble ikke som jeg ønsket heller.

Derfor prøvde jeg meg frem med ulike effekter av gradient, og fant en effekt med grønne, røde og gule striper. Denne effekten klarte jeg tilslutt å få til å bli til sirkler (radial), og endelig følte jeg at resultatet hang sammen og hadde harmonien jeg ønsket. Sirklene minner om en blink, og jeg prøvde å legge sentrum akkurat hvor hjertet skal være for å fremheve dette. Nå illustrerer plakaten både glad reggae, med en seriøs undertone, slik jeg ønsket fra starten: å få til en kombinasjon av begge, som funker helhetlig.

– Annette B. D.

One thought on “Oblig.3 Digitale skisser

Legg igjen en kommentar

