Oblig.4 Layout – Ferdig kokebok

Jamie Oliver – Kunsten å koke vann

Trykk på linken til PDF-filen over, for å se resultatet til Layout oppgaven. Dette er en oppgave jeg har jobbet kontinuerlig med helt siden start, og som jeg har lært veldig mye av. Det har vært mange elementer å jobbe med, mye å ta hensyn til og veldig mye nytt å lære seg – og prøve ut.

Om du åpner filen vil du se en tittelside (som man finner etter forside), kolofonside, innholdsfortegnelse, forord, eksempler på 4 oppskrifter, sidetall og et eksempel på en kapittelforside. Layouten jeg har arbeidet meg frem til legger vekt på farger og gjentakelse, samt at det skal være balanse mellom alle elementer på en side. Jeg har prøvd å eksperimentere med designet, samtidig som jeg har hatt inspirasjonen til eksisterende kokebøker i bak hodet. Alle bilder som er i dokumentet er gjort om til Tiff format, og jeg har benyttet to type fonter. En serif font, Casion Pro, til oppskrift-teksten, samt annen tekst, og en sans serif font, Myriad Pro, til titler og overskrifter.

Ellers har jeg lært en del om norske kokker, Jamie Oliver selv, og prøvd ut noen oppskrifter. Læringsvideoer om Adobe InDesign fra Noroff er benyttet og fra Adobe-tv, samt relevant litteratur.

– Annette B. D.

One thought on “Oblig.4 Layout – Ferdig kokebok

Legg igjen en kommentar

