GRAP – Grafisk Prosjekteksamen

I forbindelse med studiet skal det løses større prosjektoppgaver som berører studiets fagområder. Prosjektoppgavene går ut på å utvikle et prosjekt for en bedrift, en organisasjon eller et prosjektområde som velges av studentene og godkjennes av skolen. Prosjektet skal godkjennes av faglærer etter en prosjektbeskrivelse som leveres i forkant av prosjektperioden.
1. semester – Tema: Trykksak

 

Min prosjektbeskrivelse ble levert for første gang (4.november), og da fikk jeg ikke godkjent av faglærer. Det jeg måtte jobbe med var å utdype mer om målgruppe, skrive punktvis hva som skal produseres, og lage en god fremdriftsplan. Fremdriftsplanen jobbet jeg mye med, både for å få en god oversikt og for å kunne vite hvordan jeg ligger an i prosjektet. Min oppdaterte prosjektbeskrivelse ble levert (13.november), og er godkjent.

Utdrag fra min prosjektbeskrivelse:

Kundens organisasjon:
Private Brand Solutions
Kundens profil: 
Nylig oppstartet enkeltpersonsforetak
Kundens konsept: 
Klesdesign og klesproduksjon
Målgruppe:
Bedriftskunder, innen klesbransjen, alt fra små til store klesforretninger/-kjeder innen premium sektoren. Her er prisnivået og kra til kvalitet høyt.
Forretningsidé:
Design av klær for kunder, deretter få dem produsert i Japan. Japan er spesialister på å produsere i mindre skala, og verdensledende innen kvalitetstekstiler.

Det jeg skal designe er:
– Logo
– Brevpapir og konvolutt
– Visittkort

Problemstilling:
Hvordan skal jeg produsere logo og visuelt materiale som uttrykker kundens tjenester?
Hvor lang tid trenger jeg på å designe dette, og hva må jeg ta hensyn til for å oppnå det mest kosnadseffektive resultatet?
Hvilket trykkeri skal jeg bruke, og hva er kravene jeg skal stille i mot dem?

Dato for ferdigstillelse:
Ha trykksaken ferdig i god tid før innlevering. Fredag 9.desember er datoen for ferdigstillelse av trykksaken, og fredag 16.desember er datoen for innlevering av prosjekteksamen.

One thought on “GRAP – Grafisk Prosjekteksamen

Legg igjen en kommentar

