GRAP – Skisser del.1

 

Helt siden fredag har jeg jobbet med idéutvikling og skisser av logo. Jeg startet med å skissere en del forslag hvor jeg brukte hele navnet, siden mange bedrifter gjør det på denne måten. Siden navnet er ganske langt, og jeg følte jeg ble lite kreativ valgte jeg å skissere noen forslag hvor jeg brukte forkortelsen av navnet. Ved å forkorte navnet følte jeg det var enklere å prøve andre former, nye løsninger og bruke farger kreativt.

Jeg har brukt moodboardene som inspirasjon, og tenkt mye på hvordan jeg best mulig kan vise hva klientens konsept er. Derfor har jeg prøvd å bruke den røde solen fra Japans flagg, men er usikker på om kundene kommer til å forstå dette.

Videre i skisse-prosessen har jeg utarbeidet logoer som er mer rettet mot klientens konsept. Disse forslagene ble mer kompliserte enn jeg regnet med, og jeg vet ikke om det engang lar seg gjennomføre. Jeg har prøvd å gjort dem så enkle som mulig, og synes selv noen av forslagene er ganske bra. Har kontaktet klienten og fått beskjed om at hele navnet må benyttes, siden forkortelsen allerede er i bruk. Vi vil helst unngå misforståelser, så derfor inneholder mange av de siste skissene de fulle navnet til klienten.

– Annette B. D.

Legg igjen en kommentar

