GRAP – Fotoshoot

Idag har jeg gjennømført en krevende og interessant fotoshoot. Målet var å få et godt bilde som kan brukes som bakside på visittkortet. Jeg har lært enda mer om jeans etter dette; særlig forskjellen på denim stoffet, både tykkelsen og kvaliteten. Nå vil jeg vise dere hva resultatet fra shooten er, og noen svært interessante detajler ved jeans.

This slideshow requires JavaScript.

Shooten var ganske krevende i forhold til det lyset som var tilgjengelig, så jeg har benyttet ISO opptil 1000. Alltids greit å få testet utstyret og det tekniske i blant, siden jeg som oftest bruker M innstilling på kameraet. Jeg har tatt bilder både inne og ute, og brukt 50mm + en mellomring for å komme tett innpå. Bildet jeg ente opp med å bruke er dette:

Bildet viser en yttersøm med selvage i rødt og blått. Mesteparten av verdens selvage denim blir vevd i Japan, på gamle vevemaskiner med skyttel (som ikke lages lengre). Selvage er også et tegn på god denim kvalitet. I dette bildet ser man detaljene i stoffet svært godt, og det viser både innsiden (weft) og utsiden (warp). Jeg har ikke beskjært bilde, men redigert fargetemperaturen, exposure, hue og saturation i Photoshop.

– Annette B. Dahlen

Legg igjen en kommentar

