GRAP – Trykkeri

Tidligere denne uken hentet jeg mitt prøvetrykk av visittkortet hos Createurene Trykk AS. Prøvetrykket ble akkurat som jeg hadde designet det, og med ingen synlige feil. Derfor bestemte jeg meg for å la dem trykke opp 150 stk. Jeg var tilstede under prosessen, og det var veldig lærerikt.

Produksjonen gikk svært raskt, mye raskere enn forventet, det vil si totalt 15 min for hele prosessen. Først ble all nødvendig informasjon plottet inn på en datamaskin som var koblet til printeren, deretter ble visittkortene printet på A3 format. Printe prosessen tok toppen 2 min. Videre ble visittkortene skjært nøyaktig slik jeg ville ha dem med en skjæremaskin, hvor man plottet inn de riktige tallene (gjerne ved hjelp av kalkulator). Etter skjæreprosessen som tok toppen 10 min, ble visittkortene lagt i etui, for beskyttelse. Der var hele prosessen over, og visittkortene i min hånd. Stor takk til Createurene Trykk AS, for veiledning og god hjelp, samt gode priser!!

Slik er det endelige resultatet:

This slideshow requires JavaScript.

Bildene viser de 2 etuiene visittkortene er fordelt i, hvordan forside og bakside ser ut, og kontrasten til hverandre, samt noen bilder som viser mange visittkort og forskjellen mellom mitt visittkort (90 x 55 mm) og Creatrykk sitt visittkort (90 x 50 mm). Jeg er utrolig stolt over mine første produserte visittkort, og det var en spesiell følelse når jeg fikk se dem, kjenne på dem og beundre dem på avstand.

– Annette B. D.

One thought on “GRAP – Trykkeri

Legg igjen en kommentar

