GRAP – Brevpapir og konvolutt

Både brevpapir og konvolutt til Private Brand Solutions er ferdig designet, og jeg har itillegg laget mal til disse trykksakene som kan brukes i fremtiden. Kunden og jeg er blitt enig om at dette er noe kunden selv kan velge å benytte seg av ved senere anledninger, derfor har jeg valgt å fullføre designet av disse produktene, selv om de ikke blir trykket til dette prosjektet. Disse to produktene er byttet ut mot et flerfarget stempel, til dette prosjektet, på grunn av å kunne oppnå et kostnadseffektivt resultat. Stempelet vil bli trykket på brevpapir og konvolutt der logoen er plassert i eksempel versjonene/mal, og på annet materiale kunden kommer til å bruke fremover. Slik blir kunden fleksibel til hvilket materiale som kan bli benyttet, og kan selvfølgelig velge å bruke det jeg har designet når behovet kommer.

Slik ser brevpapir og konvolutt ut:

Slik har jeg laget mal for brevpapir og konvolutt; for at trykksakene skal bli så nøyaktige som mulig, uavhengig av hvem som kommer til å bruke dem i fremtiden:

Siden dette er første gang jeg har laget både brevpapir og konvolutt i InDesign håper jeg alt stort sett er riktig. Å lage mal til trykksakene var svært krevende, og mye nøyaktighetsarbeid ble utført i denne prosessen. Jeg har brukt youtube for å finne læringsvideoer til hvordan man lager brevpapir og konvolutt dokument, og inspirasjon fra egne skisser til hvordan layouten skal se ut.

Oppdatering!
1.Venter på å få tilsendt stempel i posten; ble sendt til Foldal Stempel AS på torsdag, og sannsynligheten er stor for at det jeg mottar det i begynnelsen av denne uken. Produksjonstid var 1 dag. Leveringtid 1-2 dager.
2. Rapporten til dette prosjektet skal bearbeides, og leses gjennom av både meg og andre til retting. Rapporten er ferdig skrevet, kun rettelse og arbeid i InDesign er igjen.
3. Designe og lage Profil/designmanual for Private Brand Solutions. Dette er under produksjon i InDesign, og dette skal jeg jobbe videre med denne uken.
4. Fredag 16.desember innen kl.16, eksamen må leveres!

– Annette B. D.

One thought on “GRAP – Brevpapir og konvolutt

Legg igjen en kommentar

