2.5 Dreamweaver – Wireframe

Åpne den eksisterende index.html filen du laget i forrige uke, del så innholdet med id attributter. Du skal lage en wireframe som viser hvordan nettstedets struktur skal presenteres visuelt.

I denne oppgaven har jeg fått testet ut programmet Adobe Dreamweaver, og praktisk erfart hvordan man strukturerer elementene på en nettside. Wireframe er selve rammeverket til et nettsted, og hvilke byggeklosser siden har. Jeg fjernet linken til CSS dokumentet, siden jeg ville fokusere på byggeklossene i denne oppgaven. Har brukt Insert Div tag i Dreamweaver, valgt og markert byggeklossene #header, #mainContent, #ingress og #footer (#sideBar er ikke benyttet i mitt tilfelle). Selve byggeklossene får jeg ikke opp i en egen «illustrasjon», og vet ikke om dette er mulig å få til. Her er iallefall printscreen av HTML-dokumentet (code-view) og HTML-dokumentet (design-view).

– Annette B. D.

One thought on “2.5 Dreamweaver – Wireframe

Legg igjen en kommentar

