Oblig. 07 – Forside shoot

Jeg har jobbet både idag og igår med den siste shooten til oppgaven; hvor gårsdagen ble brukt til planlegging og testing, og idag ble shooten gjennomført. Dette gikk ut på å lage et studiofotografi av en gjenstand eller et objekt som er nært knyttet til personen som blir portrettert. Dette fotografiet skal brukes som forside til oppgaven.

Personen jeg portretterer er svært opptatt av jeans, og dette representerer også hans nyetablerte firma. For subjektet var det naturlig at gjenstanden som er nært knyttet til han ble jeans. Jeg eksperimenterte med hvordan jeansen skulle ligge, hvordan den skulle være brettet, hva som skulle være i fokus og hva slags tilbehør som skulle være med. Se link for contact sheets av oppgavens siste shoot.

Shoot_005

Siden jeg ble anbefalt i en læringsvideo å ta bildene i farger og deretter konvertere til svart/hvitt i Photoshop, gjorde jeg dette. I Photoshop beskjærte jeg bildet, samt justerte på skaphet og farger. Videre gjorde jeg bildet til svart/hvitt ved hjelp av Adjustment panelet, og har jobbet med fargene for å skape dybde i forhold til valørene, og for å gi bildet større kontrast. Slik ble resultatet:

Nå skal jeg legge dette bilde inn som forside i oppgaven, og lese gjennom rapport. Deretter skal jeg navngi filene og laste dem opp på Moodle. Poster resultatet senere idag!

– Annette B. D. 

 

One thought on “Oblig. 07 – Forside shoot

  1. Kjempe bra! Jeg likte de forskjellige bildene av buksene. Spesielt bilde nr. 9115. Det ble utrolig bra, hvordan det så ut som om bena var der som skapte en slik stilling, hvis du skjønner hva jeg mener… 😛

Legg igjen en kommentar

