4.1 Avatar

I denne aktiviteten skal du lage en digital Avatar av deg selv. Ta utgangspunkt i et bilde av deg selv og jobb med forenkling av form. Lag skissser analogt før du setter i gang i Adobe Flash. Avataren skal produsers digitalt i Adobe Flash, den skal være enkel i form og farge.

Jeg har nå jobbet med utvikling av en avatar av meg selv både analogt og digitalt. Jeg tok et fotografi av meg som et utgangspunkt, og skisserte deretter, hvor jeg prøvde å forenkle formene. Prøvde å lage minst mulig detaljer, samt eksperimenterte med uttrykk og ansiktsform. Må legge til at det har vært svært krevende å tegne seg selv!

 

Videre scannet jeg de analoge skissene, og klimte ut det ansiktet jeg ville jobbe videre med. Det var krevende å jobbe med formene i hår og ansikt med pencil tool, men med valgmuligheten smoothen, ble jobben litt enklere. Her er den foreløpige illustrasjonen, hvor den analoge skissen er usynlig.

Deretter kom jobben med fargeleggingen, noe som ble utrolig vanskelig for min del. Alle valører, farger og verktøy ville ikke jobbe med meg. Det første resultatet kan sees nedenunder. Idag har jeg jobbet videre, og forandret både farge, form og uttrykk. Det siste bildet viser det endelige resultatet. Etter mange timer og dager med jobbing, sier jeg meg fornøyd med dette! Det ble en annerledes, morsomt og kreativt avatar, det synes iallefall jeg.

– Annette B. D.

One thought on “4.1 Avatar

Legg igjen en kommentar

