10.1 Nettsted for regnskapsfirma

Et regnskapsfirma trenger nettside. De ønsker noe enkelt og greit, og har ingen føringer på design. Det viktigste for firmaet er at de selv kan legge ut nyheter hver dag, og oppdatere tekst og bilder ganske ofte. De trenger minst 4 sider:
– en side for kontaktinformasjon og besøksadresse
– en side med oversikt over de ansatte
– en prisliste og generell informasjon til kunder
– en nyhetsside

Nå føler jeg det er på tide å avslutte denne læringsaktiviteten, og vise dere hva jeg har klart å produsere de siste ukene. Det har vært enormt mye nytt å sette seg inn i, samt opparbeide kunnskap og erfaring om. Det har vært 2 veldig tøffe uker, siden jeg har hatt mye problemer med installasjonenen, struktur, navngivning, themes, etc. I prosessen har det vært mange feilmeldinger som har dukket opp, dette er noen av dem:

Etter mange dager med frustrasjon, og etter å ha løst alle problemene mine måtte jeg sette igang med selve nettstedet. Jeg valgte themet Techozoic Fluid, fra wordpress.org, her.
Deretter valgte jeg et navn på regnskapsfirmaet, og som jeg har benyttet til nettstedet og denne oppgaven, navnet ble Regnskapsfirma1.

Dette er selve innloggingssiden: 

 

Deretter kommer dette opp på skjermen: 

Slik ser selve Dashboardet ut, med mange innstillinger og valg: 

Først lagde jeg en egen meny, slik: Menyen består av 5 sider/pages jeg har opprettet. Jeg har flyttet på dem, og valgt en rekkefølge jeg er fornøyd med, og gitt selve menyen et navn. Siden/page «tjenester» har 6 undersider, som gjør at man kommer til en ny side ved å trykke på linkene. Totalt har jeg opprettet 11 sider til dette nettstedet.

Videre i prosessen valgte jeg et header bilde fra themet jeg likte svært godt, og ønsket kun at dette ene bildet skulle vises på alle sidene på nettstedet. Jeg vurderte å lage et eget bilde/et collage som jeg kunne brukt til header, men likte godt det bildet fra themet jeg valgte. Jeg synes det passer svært godt til et regnskapsfirma, og deres nettsted.

Jeg har installert noen plugins, og aktivert disse. Jeg har jobbet en del med å sette meg inn i andre innstillinger, hva disse gjør og eksperimentert litt med de ulike valgene. Det er ikke alle alternativer og valg som jeg skjønner meningen av, derfor må jeg teste ut og se hva som er forandret. Jeg har valgt at «hjem» siden skal være hovedsiden til nettstedet, altså en statisk side. Videre valgte jeg at «nyheter» siden skal fungere som en side hvor kunden kan poste innlegg og informasjon.

På alle sidene har jeg fylt ut en del informasjon som er nødvendig for kunden. Denne informasjonen har jeg funnet på ulike regnskapsfirma nettsteder, kopiert og videre bearbeidet. Slik ser selve hovedsiden til Regnskapsfirma1 ut, når jeg er logget inn på wordpress:

Om du ønsker å se hele nettstedet, og hvordan alle sidene ser ut, benytt linken under. Klikk deg videre og gjennom nettstedet, og legg gjerne igjen en kommentar på hva du synes om Rengskapsfirma1’s nettsted.

http://elevarbeid.webstudent.no/dmk1_nettstudier/annette_dahlen/wordpress/

– Annette B. D.

One thought on “10.1 Nettsted for regnskapsfirma

Legg igjen en kommentar

