WEBP – Idéutvikling 1

Denne uken startet jeg arbeidet med moodboards. Med de to moodboardene nedenfor ønsker jeg å vise farger, tekstur og andre viktige elementer som kunden ønsker at jeg skal ta hensyn til underveis i prosessen. Fargene indigo og burgunder var hovedsaklig kundens ønsker, og om dette er noe som passer til det endelige resultatet får jeg teste ut. Jeg har også brukt noen av kundens egne bilder av prosess og produkt, for inspirasjon.

Videre har jeg jobbet en del med wireframes, og digitale skisser av design og layout av nettstedet. Disse har jeg laget i Photoshop, og fokusert på plassering av elementer, samt navngivelse av disse for en bedre oversikt. Wireframe er et storyboard, og et visuelt uttrykk som viser hovedelementene som skal være med.

 

De 4 wireframene over viser hovedsiden (Home) til nettstedet. Jeg ønsker å ta for meg hovedsiden først, deretter de andre sidene. Derfor kommer wireframes, elementer, tekst og annet til de andre sidene til nettstedet senere.

Ha en fin 17.mai alle sammen! Hipp Hipp HURRA!

– Annette B. D.

Legg igjen en kommentar

