WEBP – Avslutning

Imorgen er leverings fristen for eksamen for 2.semester: nettsted. Dette blir antakeligvis min siste post dette semesteret. Jeg har nå tatt en siste gjennomgang av nettsiden, cd og cd-cover, rapport og oppdatert fremdriftsplan. Kommer til å få noen til å lese gjennom rapporten og deretter gjøre eventuelle forandringer. Ellers er planen å presentere de ferdige produktene for kunden, og forhåpentligvis ende opp med en positiv og god følelse over det hele.

Imorgen skal jeg navngi filene etter Noroffs retningslinjer, og levere på Moodle. Deretter er planen å feire bursdag (12.juni) og nyte sommerferien med sol og varme! Jeg reiser 3 uker til USA og kommer til å opprette en egen blogg for dette, legger inn link til dette senere i dette innlegget, så kan de som vil følge meg der. Her er et kart over dit jeg skal:

Tilslutt ønsker jeg å presentere noen av de siste beslutninger som er tatt i henhold til produksjonen av nettsiden:

Kontakt (contact) side er kuttet ut siden det kun besto av en e-post adresse, dette er derimot lagt til i footer, med en link som fører brukeren direkte til en ny-mail side. Dette er kanskje ikke så lett å finne ved første øyekast, men flere som har testet ut nettstedet har merket seg dette ved å klikke seg rundt på nettstedet. Dessuten var det ønskelig at e-post/contact kunne forekomme på alle sider. Ved å benytte denne linken kan brukere/kunder sende forespørsler direkte til eieren og garantert få et raskt svar.

Stockists siden ble lagt til underveis i prosessen og var ikke en idé fra starten. Her kommer det mer informasjon senere. Kunden ønsket dette for kundene sine, siden produktene kan kun bli kjøpt via andre web-butikker, eller via direkte kontakt med kunden. Her vil det senere bli lagt til et kart eller tekst med de fem verdensdelene og derfra delt inn i land som selger Steel Feather produkter.

Filer/templates som har blitt forandret i kodingen er footer.php, header.php, sidebar.php, content-page.php og style.css. Jeg har lært at man kan bruke /* beskrivelse av hva koden betyr eller gjør */ for å skape en mer oversiktlig koding som det er enklere å gå tilbake til og forstå senere.

– Fredriftsplanen er noe forandret på grunn av at jeg var nødt til å reinstallere WordPress og starte på nytt 23.05. Fremdriftsplanen er justert og oppdatert, og innholder gode aktivitetsbeskrivelser for hver dag jeg har jobbet med dette prosjektet. Jeg har itillegg brukt noe lengre tid på research og produksjon enn først planlagt, derfor ble jeg ikke ferdig til datoen jeg opprinnelig hadde satt, tirsdag 06.06.12.

Her er screenshots av hver page/side brukeren kommer til via hovedmenyen på nettsiden. Dette legger jeg ved så lærere ved Noroff kan se hvordan nettsiden så ut idag for meg og hvordan sidene ser ut for dem når de går gjennom prosjektet mitt. På denne måten kan de sammenligne, og forsikre seg om at jeg ikke har gjort noen forandringer etter innleverinsfristen:

Første bildet er av hjemmeside til Steel Feather, hovedsiden. Videre på menyen kommer brukeren til en side som beskriver bakgrunnen til produktet og hvor de blir laget.

Tredje side fra menyen fører brukeren til en beskrivelse om produktet, samt bilder. Videre på menyen finner man en side med et galleri med 25 bilder som viser detaljer i produktet, arbeidere, maskiner og eieren av merkevaren, dette for å øke troverdigheten.

Femte siden fra hovedmenyen fører brukeren til bloggen til Steel Feather, hvor kunden vil oppdatere med nyheter om produkter etc. Videre kommer man til en side som ikke er helt klar enda, men som vil vise hvor man kan få kjøpt Steel Feather jeans og produkter.

De to siste sidene fra menyen fører til to sosiale medier Steel Feather benytter seg av. Her kan kunder og brukere som ikke kjenner merket lese mer om Steel Feather, og andres kommentarer til produktet.

Og tilslutt, linken til Steel Feathers hjemmeside:

www.steel-feather.com

Ønsker alle medstudenter og andre som følger bloggen, en riktig god og velfortjent sommerferie! Oppdateringer om hva jeg skal til høsten kommer etterhvert.

– Annette B. D.

Legg igjen en kommentar

