Learning activity week 4 – Question 3

Use your graphite, eraser, eraser putty and blending stub to sketch spheres using the following techniques: hatching and cross hatching, blending, rendering, squiggly lines and cross contour lines.

Først leste jeg gjennom pensum, videre så jeg videoer om skravering, som det var linket til fra pensum. Her er noen av de jeg synes var mest nyttige i forhold til denne aktiviteten:

http://thevirtualinstructor.com/hatchingcrosshatching.html

Videre fant jeg frem tegnepapir, viskelær, blyantsett, og et mykt viskelær. Deretter startet jeg å utforske de ulike skraverings-teknikkene presentert over i oppgaveteksten.

Over er mitt første og andre resultat av denne oppgaven. Jeg ønsket å utføre det to ganger både for å se om det ble noen forbedring og for å presse meg selv til å gjøre det riktig. Blending teknikken var mest utfordrende siden jeg ikke har noe riktig blendings-verktøy, og måtte bruke fingeren. Erfaringen fra denne aktiviteten kommer jeg til å ta med meg videre, og prøve ut i fremtidige skisser – om det lar seg gjøre.

– Annette B. D.

 

One thought on “Learning activity week 4 – Question 3

Legg igjen en kommentar

