Learning activity week 4 – Question 4

4. Watch the prescribed Adobe Illustrator video on Lynda.com and complete the exercise files.

Gjennom Noroff har jeg tilgang til Lynda.com sine videoer gjennom 3 og 4.semester, dette er vanligvis noe man må betale for. Dette opplegget har jeg fullført: Up and Running with Illustrator with Deke McClelland. Videoene hadde en varighet på ca.3 timer, men med stopp underveis og notatskriving, samt prøvelse underveis i programmet med oppgave-filene tok dette mye lengre tid enn forventet. Men til gjengjeld har jeg lært utrolig mye, og fått med meg mange gode tips og shortcuts.

1. Introduction, Documents and Setup – Her har jeg øvd på å sette opp et dokument, sette opp artboardet, samt hvordan man deler opp og holder orden på illustrasjoner.

2. Drawing Fundamentals – Her har jeg øvd på lage guides and grids, lage grunnleggende former og testet ut ulike tegneverktøy (brushes).

3. Text and formatting – Her har jeg øvd på plassering av tekst, form, størrelse, font etc.

4. Fills and strokes – Her har jeg øvd på stroke (linjen rundt tekst eller objekter) og fyll-farge, samt hvordan man kontrollerer dette og oppnår et bedre resultat.

5. Edits and transformations – Her har jeg øvd på å organisere layers, kombinere paths, scaling, rotating, selecting, grouping and isolating.

 

6. Drawing Freeform Outlines – Her har jeg øvd på å bruke pen tool, kontrollere anchor og handles, forandre en outline og lage en path.

 

7. Dynamic Effects – Her har jeg øvd på å lage runde hjørner istedenfor spisse, bruke transform effekten og live paint bucket tool.

 

8. Saving and exporting –  Her har jeg øvd på å lagre et bilde, og forstå hvordan de ulike formatene egner seg til ulike prinsipper, samt hvordan jeg eksporterer et bilde.

 

– Annette B. D.

One thought on “Learning activity week 4 – Question 4

Legg igjen en kommentar

