Learning activity – Image processing

A. Make an ad for a beverage (the one you used in the previous task). The ad is a full page advertisement for VG and Dagbladet.
B. The ad must consist slogans, and at least one of the photographs you took in the previous task. Justify the ad and your use of photographs.

Jeg startet med å lese litt om Tine Cultura Morgenfrisk på Tine sine hjemmesider:

Utifra denne teksten har jeg plukket ut 3 setninger jeg kan bruke som slogan:
1. Med Cultura Morgenfrisk til frokost sikrer du at kroppen din får litt solskinn hver dag.
2. Nyt smaken, og nyt dagen.
3. Cultura Morgenfrisk har en frisk smak og fyldig konsistens som passer bra til frokostblandinger.

Gjorde noen forandringer til fotografiet i Camera RAW 6.3:
Forandret litt på Temperature –  nå 2800
Tint + 5
Exposure + 20
Innstillingene til fotografiet er: f/1,4, 1/60s, ISO 100, 50mm.

Deretter croppet jeg bildet, så jeg fjernet så mye som mulig rundt produktet. Videre brukte jeg magic wand tool + delete, samt rectangle marquee tool + delete. Lagret bilde som en png, dette på grunn av at jeg ønsket en transparent (gjennomsiktig) bakgrunn. Åpnet en ny fil, laget den så stor som A3 (VG & Dagbladets format), deretter forandret jeg bakgrunnsfargen til oransje så det skulle skape en kontrast til produktet som innholder mye blått. Plasserte produktet i midten og deretter nedover. Videre har jeg jobbet med slogan og fonter. Til overskrift og slogan valgte jeg fonten Orator Std med skriftstørrelsen 60 pt og 55 pt, og til tekst nederst på siden valgte jeg fonten Tahoma og skriftstørrelse 35 pt. Tilslutt plasserte jeg Tines logo nederst i høyre hjørne for å skape troverdighet til reklamen/annonsen.

Kilder:

http://www.tine.no/produkter/merkevarene-vare/cultura

Side om slagord:
http://leftbrainmarketing.net/blogg/2011/03/74-slagord-for-alle-markedsførere-som-er-pa-utkikk-etter-sma-ord-med-en-stor-fremtid/

– Annette B. D.

One thought on “Learning activity – Image processing

Legg igjen en kommentar

