Learning activity – Product Photo 2

Take a photo and use it in an advertisement or commercial.
1. Choose a beverage carton. Take photographs of it in a studio (home studio) with your choice of lighting.
2. Take several pictures. Vary lighting, camera angles and views so that you have something to choose between during the digital work (next activity).
3. Pick 3 of the best shoots of the beverage carton to post on WordPress. Also post reflections regarding camera angles and settings.

I denne oppgaven måtte jeg igjen sette opp og lage et eget hjemmestudio. Jeg brukte mye av det samme fra en tidligere aktivitet: kjøkkenbord som flate, en lampe uten skjerm, hvitt papir som bakgrunn, underlag som fungerer som reflektor, itillegg til kamera og stativ.

Til denne oppgaven valgte jeg Tine Cultura Morgenfrisk som mitt valg av drikke kartong, siden denne var full av farger. Jeg startet med å sette opp kartongen, og deretter plasserte jeg en skål med frokostblanding ved siden av. Tok mange bilder, forandret plasseringen, forandret vinkelen på produktet og på kamerat, forandret lyskildens plassering og innstillinger på kameraet.

Tilslutt endte jeg opp med å velge 3 av mine beste bilder fra shooten.

 

– Annette B. D.

One thought on “Learning activity – Product Photo 2

Legg igjen en kommentar

