Learning Activity – Starting phase of designing visual identity

Design a logo for the following service and according to the following brief:
– The product/service name: Chemin
– The product/service description: A new urban railway service that takes passengers from the airport to four major centers in the capital of the country. The service will expand in due time to cover wider areas and to extend to other cities in the country as well.
– Unique aspects of product/service: The service prides itself using the latest new-millennium technology, thus being sophisticated, super fast, convenient and comfortable but not expensive and overly luxurious.

I denne oppgaven har jeg først sett på konkurrenters logo, det vil si andre flyselskap og togselskap. Jeg har laget et moodboard av ulike logoer av flyselskaper og utifra dette har jeg konkludert med at fargene blå og rød blir mest brukt.

airlines

Jeg lagde også et moodboard av logoer fra tog og metro selskaper, og utifra dette har jeg funnet ut at fargene rød og blå blir mye brukt, samt bruken av oransje.

railway

Utifra research har jeg kommet frem ti at jeg vil bruke fargene rød, oransje og blå. Itillegg ønsker jeg å benytte to symboler i logoen, samt navnetrekk (Chemin). Symbolene jeg ønsker å bruke er et flysymbol (som skal representere at dette er en service som har noe med fly og gjøre) og et tog symbol (som skal representere at dette er en service som har noe med tog å gjøre). For å best mulig illustrere at servicen til Chemin er transport med tog fra flyplass til store byer/hovedstader, har jeg valgt å plassere flysymbolet til venstre for navnet og togsymbolet til høyre for navnet. Altså i den virkelige rekkefølgen. Slik ble resultatet:

chemin1

 

Med bruk av sterke farger vil denne logoen få mye oppmerksomhet, synlighet og itillegg til en god lesbar font, vil det ikke oppstå noen misforståelser.

– Annette B. D.

One thought on “Learning Activity – Starting phase of designing visual identity

Legg igjen en kommentar

