Oblig.03 – Moodboards

I begynnelsen av denne oppgaven har jeg søkt i Google etter inspirasjon, og for å lage moodboards. Dette er en fin metode å bruke for å kategorisere ulike temaer, og plukke ut inspirasjon jeg ønsker å bruke. Det første moodboardet er bilder og illustrasjoner (i form av et leksikon preg) av frukt og grønnsaker, både med navn og uten, samt annen informasjon. Det andre moodboardet illustrerer frukt og grønt i form av illustrasjoner og bilder, og ulike karakterer og formuttrykk.
moodboard_01moodboard_02

Det tredje moodboardet viser miljøbevissthet, resirkulasjon, organisk, gjenbruk og gjenvinning. Dette er noe denne oppgaven handler om, derfor følte jeg det var nødvendig. Det fjerde moodboardet viser bilder i form av ulik emballasje, materiale og design. Her har jeg prøvd å finne bilder og inspirasjon til noe jeg kan bruke som emballasje til et produkt som skal bli gitt til studentene.
moodboard_03moodboard_emb

Jeg har laget et femte moodboard av frukt og grønt illustrasjoner og cartoons, samt andre kjente cartoon-figurer. Dette for å finne inspirasjon til å lage en logo som passer for barn og unge. Jeg har sett på ansiktsuttrykk, og enkelhet i form, samt bruk av rene farger.moodboard_cartoon

 

– Annette B. D. 

One thought on “Oblig.03 – Moodboards

Legg igjen en kommentar

