Oblig.03 – Idéutvikling og skisser

Først i idéutviklingsprosessen har jeg jobbet med ABC-metode og tankekart, dette har jeg gjort for å tømme hodet for tanker og prøve å tvinge hjernen til å tenke på nye ord og idéer:

img050img051

Disse metodene fungerer svært bra for meg. Dette får meg til å tenke gjennom alt som er viktig med prosjektet, og stikkord som man må ta hensyn til med designet og utarbeidelsen. Videre har jeg jobbet med skisser, både små/disposisjonsskisser og større og mer detaljerte skisser, dette til utarbeidelse av logo for Patch to Plate. Fokuset har vært å bruke inspirasjon fra grønnsaker, frukt, vekst, miljøbevissthet og noe barnslig med et morsomt uttrykk.

img052img053

img049img050

 

img049 img050 kopi

Selv føler jeg at jeg har utarbeidet mange gode idéer, som jeg ønsker å jobbe videre med og teste og prøve ut. Jeg håper å kunne bruke et utvalg av frukt og grønt, opptil tre ulike figurer, som passer sammen både helhetlig og fargemessig. Jeg kommer til å jobbe videre med å skape noe som passer med stikkordene «hage», «dyrke», «forbruke», «vekst».

– Annette B. D.

One thought on “Oblig.03 – Idéutvikling og skisser

  1. Jeg beundrer at du har funnet din rette måte for å få ut kreative tanker på. Jeg får prøve å huske og gjøre det én gang! 😀 Fine tegninger! 😀

Legg igjen en kommentar

