Læringsaktivitet – A personal survey

Having read the basics of surveys in detail, choose someone you know (other than yourself) and create a logo for that person according to the two steps below. The person may be a family member, a friend, a fellow student, a celebrity or anyone you could physically interview and who would be able to participate in your interview.

           Step 1

Look at the Core Interview Questions on page 103 and conduct an interview with your chosen individual. Make sure that you get the data on what the person’s persona is: Who are they? What are their personal goals? How do they define success? Etc.

Step 2
Now use this person’s name to create a logo for him/her. Remember to keep the previous criteria and guidelines we’ve covered on logos in mind. For the purposes of this assignment, you should create three logo options (of which at least one should be in full colour). There are no restrictions such as type-only, etc. so be creative! It is important, though, to treat this as a professional logo execution, which the “client” may wish to use in his/her own capacity.

Step 3
Publish the answers/data from your survey as well as a rationale (a document in which you explain and interpret your ideas) for your logos, based on this research. Also hand in the three options of the logos as PDFs and tell me which one is your favourite, as well as which one your client preferred.

I denne oppgaven har jeg valgt en venn av meg som heter Erlend Ås og jobber som fotograf. Han har 15 års bransje erfaring, og jeg synes det var svært interessant å intervjue han for å vite mer om hva hans verdier er, og hvor han ser seg selv om 10 år. Det har vært et svært lærerikt intervju, hvor vi også har snakket om teknikk, utstyr og andre viktige faktorer innen fotografi – hvor jeg fortsatt har mye å lære og erfare.

1. Intervjuet tar for seg 7 grunnleggende spørsmål, og du kan lese det i denne PDFen som jeg har laget i Word:

læringsaktivitet1

2. I dette steget skulle jeg utvikle tre logoer for Erlend Ås, som er fotograf. Jeg har hatt ulike idéer ved skissering, men kun en idé jeg ønsket å jobbe videre med digitalt. Denne idéen har jeg testet ut, og jeg har kommet frem til 3 ulike løsninger på den samme idéen – hovedsaklig ved bruk og testing av fargekombinasjoner.

img049

EÅSlogo1

EÅSlogo2

EÅSlogo3

3. Den siste logoen er den både jeg og Erlend likte best, dette fordi logoen inkluderer deler av hans navn, og samtidig symboler som viser hva han gjør/hans tjeneste. Et viktig symbol/element ved logoen er blenderen, som viser til et viktig aspekt ved fotografi. Fargene som er brukt uttrykker natur, harmoni, vekst og trofasthet. Dette er verdier som er viktige for Erlend, det er slik han ønsker og få oppfattet, og gjennom bruken av disse fargene kan dette være med på å forsterke dette budskapet. Typografien passer godt med symboldelen av logoen, er lettleselig og solid. Bokstavene Å og S kan også tolkes som tallet 15 – dette representerer at Erlend har minst 15 år i bransjen. Dette er en detalj man legger merke til etterhvert, så derfor er logoen svært interessant.

– Annette B. D.

One thought on “Læringsaktivitet – A personal survey

Legg igjen en kommentar

