Oblig.03 – Emballasje

I denne oppgaven skulle jeg velge en innpakkning/emballasje som elevene skal få tilsendt. Jeg har valgt at eleven skal få en bag, som er tre-basert og nedbrytbar innen 60 dager. Slik som vist på bildet under, som er original bildet. Det andre bildet viser et annet alternativ som jeg vurderte å bruke – en papir pose.
60-day-bag-01brown-bag-full

 

Videre har jeg manipulert bildet og fjernet all tekst, for deretter å legge til Patch to Plate sin logo. Jeg har brukt funksjonen skew, for å få til en mest mulig troverdig vinkel på logoen. Først prøvde jeg logoen med hvit bakgrunn og brun ramme rundt, for å skape en større kontrast til bagens brune farge. Denne løsningen synes jeg ikke var god nok, derfor laget jeg logoen uten noen hvit bakgrunn eller ramme. Deretter lagret jeg den som tiff. og gjoerde bakgrunnen transparency i Photoshop. Resultatet ble slik som du kan se i bildet nr.3 fra venstre.

Skjermbilde 2012-12-15 kl. 23.08.43logo01Skjermbilde 2012-12-20 kl. 11.01.30

 

Bagen skal inneholde alt av nødvendig utstyr og materiale for elevene. Derfor har jeg tenkt nøye gjennom ha som er det mest viktigste, og hva som kan utleukkes (sånn som vannkanne). Noe utstyr må være felles, og det kan gjerne skolen stå for anskaffelse av, eller det kan kjøpes gjennom Patch to Plate.

Jeg har brukt mye tid på å finne den «rette» frøposen. Siden frø ikke kan ligge i solen, må posen være helt tett. Eksempelet under var det beste jeg fant, og det jeg ønsker å bruke til løsning av denne oppgaven. Videre har jeg manipulert dette bildet, ved å fjerne all tekst og den gjennomsiktige delen. Resultatet kan du se nedenfor, og jeg har jobbet med å få posen til å se full ut – full av frø som venter på å bli dyrket. På det neste eksempelet ser du logoens plassering på posen.

sachetSkjermbilde 2012-12-20 kl. 11.09.42Skjermbilde 2012-12-20 kl. 11.15.07

 

Videre har jeg jobbet med å lage symboler, slik at man skal forstå hva hver pose inneholder. Til dette har jeg valgt å jobbe med grønnsakene gulrot, reddik, løk, sukkerert og mais, fem vidt forskjellige grønnsaker med ulike former. Av disse symbolene ønsker jeg å lage et mønster på posen. slik som dere kan se i eksempelet under. Jeg har også jobbet med tekst og farge, hvor jeg bruker fonten Comic Sans og samme brun-farge som er brukt i logoens tekst. Jeg har valgt å plassere tekstens lag nederst, slik at det ikke skiller seg for mye ut i forhold til posen og symbolene. Resultatet av de frem ulike frøposene kan du se i linjen under.

Skjermbilde 2012-12-20 kl. 11.14.35Skjermbilde 2012-12-17 kl. 18.33.52gulrot_01Skjermbilde 2012-12-20 kl. 11.37.30

sachet01 sachet02 sachet03 sachet04 sachet05

 

I bagen ønsker jeg også å inkludere en t-skjorte til elevene som de kan bruke hver gang de skal jobbe med dette i undervisningen, og som kun skal brukes på skolen.

whitelogomedtshirt

 

I bagen vil jeg øgså inkludere de tre viktigste redskapene når man skal jobbe med å dyrke noe selv; en spade, en håndrive og en lukeklo. Her er logoen til Patch to Plate lagt til.

tools2logomedtool

 

Tilslutt har jeg lagt ved noe som er svært viktig, en arbeidshanske. Det er en unisex hanske, som passer til både gutter og jenter.

glovelogomedglove

 

Nå er bagen til elevene ferdig pakket, og bagen er fullstappet med viktig utstyr og frø til å starte arbeidet med å dyrke egne grønnsaker.

– Annette B. D.

One thought on “Oblig.03 – Emballasje

Legg igjen en kommentar

