Portfolio – Design

Her er et innlegg som viser litt av prosessen med idéer til portfolioen for 3.semester. For det første hadde jeg bestemt meg for å prøve å lage en interaktiv PDF som portfolio til denne innleveringen. Denne linken her vært til god hjelp i start-fasen, her.

Hoved idéen jeg hadde til designet på forsiden var å bruke farger som representerer meg. Her gjalt det å finne farger som sammen skaper en god harmoni og som passer til resten av designet. Jeg ønsket å ha teksten «Portfolio for Annette Berg Dahlen», «Oblig 01», «Oblig  02», «Oblig 03» og «Oblig 04». Nedenfor ser du noen idéer jeg har skissert, i form av sirkler, bokser, tekst/ord, linjer og blomster.
img050

 

Nedenfor vil jeg vise noen av mine digitale skisser. På dette stadiet hadde jeg funnet min farge-kombinasjon, som skulle representere hver sin frukt og samtidig minne om sommer. Fargene skal minne om fruktene lime, sitron, appelsin, fersken og vannmelon.Skjermbilde 2013-04-19 kl. 10.45.01Skjermbilde 2013-04-19 kl. 10.45.30Skjermbilde 2013-04-19 kl. 11.03.49Skjermbilde 2013-04-19 kl. 11.12.37

Skjermbilde 2013-04-19 kl. 11.27.27Skjermbilde 2013-04-19 kl. 11.51.17

Skjermbilde 2013-04-19 kl. 12.10.10Skjermbilde 2013-04-19 kl. 14.16.14

 

Jeg valgte å jobbe videre med designet som inkluderte en del ord som beskriver meg. Ordene hører under en fargekategori, den rosa fargen sier noe om mine egenskaper, fersken fargen skal representere noen ord jeg liker som designer, den oransje fargen skal vise mine interesser, den grønne fargen sier noe om hva jeg liker og bryr meg om og den siste fargen, gul, skal beskrive hvem jeg er.

Hver av de obligatoriske oppgavene har fått hver sin farge. Denne gjeldende fargen vil bli brukt som bakgrunnsfarge på den gjeldende oppgavens sider. Dette er gjort for at de som ser portfolioen enkelt skal forstå hvilken oppgave de ser på, og alltid vite hvor de er.

På hovedsidene til hver oppgave har jeg valgt å ha oppgaveteksten i en rød farge, dette for å markere og fremheve det som er viktig å få med seg. På siden har jeg også med litt tekst om hver oppgaver, i svart, om hvordan jeg har løst oppgaven. Tilslutt har jeg lagt ved en «home» knapp, slik at det alltid vil være enkelt å trykke seg tilbake til forsiden, om ønskelig. Jeg ønsket et enkelt design, som skal fremstå profesjonelt og fargerikt.

Slik er det endelige resultatet:

Portfolio_finish

– Annette B. D.

One thought on “Portfolio – Design

  1. Av alle dine digitale skisser liker jeg best nr 3 eller 7. 🙂 Btw: JEG VISSTE AT DU KOM TIL Å VELGE ROSA! 😛 Men veldig smart det med fruktene, mmm… sommer ❤

    Ja, gul er kul og derfor er du KUL! 😉

    Resultatet ble også ganske bra! Jeg likte alle de ordene i bakgrunnen som skulle beskrive deg! 😀 Hvis jeg blander mellom å skrive litt presens og preteritum nå så er det fordi presens er fordi jeg liker hva du skriver mens jeg er egentlig veldig preteritum av meg. 😛

Legg igjen en kommentar

