Oblig.05 – Idéutvikling

Etter mye jobbing med å finne inspirasjonsbilder, og lage moodboards har jeg jobbet med idéutviklingsmetoder, og skisser.

Først har jeg laget tankekart med 4 forskjellige temaer: Sunlight, Revival, Late modern og husmor. Noen har stikkord (tanker og idéer) på engelsk, mens andre norsk.img004

Videre har jeg brukt ABC-metoden og fylt ut så mange ord jeg kan under hver bokstav. Denne metoden er fin for å tvinge hjernen til å tenke annerledes, og på denne måten kom jeg frem til mange nye ord og idéer. Noen engelske ord, men få.
img003

Jeg har brukt noen kilder fra Smashing magazine (se under kilder nederst i innlegget) for å finne inspirasjons bilder av vintage stil og videoer om dette. I denne sammenheng har jeg laget et moodboards over vintage stil. Vintage er et uttrykk som betyr «av fin årgang», og brukes om gamle, edle produkter som lar seg årfeste (vin, bil, klær, design). Når det gjelder klær kan man bruke uttrykket vintage, men mange bruker også retro, secondhand eller brukt/gammel.
vintage

Videre i dette innlegget ønsker jeg å vise mine skisser til denne oppgaven, noen små disposisjonsskisser og noen store skisser med mer detaljer.skisse1skisse2

img004

Kilder

http://www.smashingmagazine.com/2008/10/14/30-beautiful-vintageretro-photoshop-tutorials/

http://psd.tutsplus.com/tutorials/designing-tutorials/photoshop-vintage-design/

http://www.smashingmagazine.com/2008/10/07/retro-and-vintage-in-modern-web-design/

http://no.wikipedia.org/wiki/Vintage

– Annette B. D.

One thought on “Oblig.05 – Idéutvikling

  1. Når i all verden skal man bruke ABC-metoden?! 😛 Du bruker det så fint, men jeg skjønner ikke når jeg skal gjøre det. 😛

    Haha, jeg liker tegningene dine, kjære ❤

    Og du er så flink til å legge til kilder! Stå på!

Legg igjen en kommentar

