Oblig.05 – Prosess 2

Her vil jeg fortsette  å presentere prosessen for denne oppgaven.

Fotoshoot

contact_sheet01

Utifra alle bildene valgte jeg et med en vinkel som ga inntrykk av dybde. Denne vinkelen har jeg tatt inspirasjon fra av et bilde fra Victoriana stilen (se eksempel lengre nede i innlegget). Det var også viktig at bildet var i fokus, at all tekst var synlig og at det var skarp, samt fargemessig korrekt. Bildet under er redigert og beskjært. Dette er det endelige resultatet for produktet jeg har valgt, og slik ser fotografiet ut. Bildet skal bli brukt sammen med illustrasjonen i plakaten.
Sunlight

 

Nedenfor har jeg samlet en del bilder som jeg har funnet fra boken Graphic style from Victorian to new century, og som jeg har brukt som inspirasjon til designet.inspirasjon

Videre vil jeg presentere noen forbedringer jeg har gjort med illustrasjonen. Jeg har lagt til hvite prikker i hårpynten, stroppene, rundt livet og på lommen. Jeg har forandret ansiktet og ansiktsuttrykket, siden jeg følte det ikke var helt optimalt.
dame_02dame_03

Her vil jeg vise en del fonter jeg fant, noen lastet ned fra internett, noen kjøpte og noen som alle har på sin data. For meg var det viktig å finne fonter som sto i kontrast til script fonten Norican, som har blitt valgt å brukes i oppgaven. Siden det er dekorativ og elegant, samt at den er appellerende for kvinner (målgruppen).
fonts_01font_2

Nedenfor vil dere se noe av prosessen med fonter, størrelse, plassering, samt gjentakelse av Sunlight soap produktet.
Skjermbilde 2013-05-29 kl. 14.50.47Skjermbilde 2013-05-29 kl. 19.37.09Skjermbilde 2013-05-29 kl. 19.41.25Skjermbilde 2013-05-29 kl. 19.47.11

Under er to printscreens av når jeg la til hvite prikker i designet på illustrasjonen, og hvordan ansiktet tilslutt så ut.
Skjermbilde 2013-05-29 kl. 20.25.42Skjermbilde 2013-05-29 kl. 22.02.47

Slik ser resultatet ut så langt:

Skjermbilde 2013-05-29 kl. 22.17.37

– Annette B. D.

One thought on “Oblig.05 – Prosess 2

Legg igjen en kommentar

