Oblig.06 – Photoshoot

I dette innlegget vil jeg presentere bildene som er tatt i forbindelse med oppgaven, presentert i en contact sheet. Videre vil du se printscreens av disse, og bilder jeg har valgt ut som jeg ønsker å bruke.

Torsdag 06.06.2013 fra kl. 16.00 til 18.00 utførte jeg en fotoshoot på Stovnerbanen, og tok totalt over 120 bilder. Dette friidrettsanlegget ble etablert i 1974, og er en av de få fullstørrelse friidrettsarenaene i Oslo. Med meg hadde jeg mitt kamera, Canon 7D, objektiv Canon 50mm, og stativ, samt modell i ført CRAFT trenings- og sportstøy.

En utendørs fridrettsbane er en 400m lang rundbane med to langsider og to svinger. Banen er delt i 6 individuelle baner. Norsk friidrett er organisert av Norges Friidrettsforbund. Når det kommer til løpeovelser skilles det mellom sprint, mellomdistanse og langdistanse, alt fra 60 meter til 10 000 meter.

contactsheet

Skjermbilde 2013-06-11 kl. 13.14.44Skjermbilde 2013-06-11 kl. 13.15.06Skjermbilde 2013-06-11 kl. 13.15.18

 

Skjermbilde 2013-06-11 kl. 13.15.33Skjermbilde 2013-06-11 kl. 13.15.43Skjermbilde 2013-06-11 kl. 13.15.53

 

Under shooten testet jeg lysforholdene, og vinkelen på motivet. Mange ulike innstillinger, vinkel og komposisjon er testet ut. Jeg har også testet ut hvordan det fungerer å ha modellen lengre unna og nærme. Hva slags forskjell utgjør dette, og hva slags uttrykk får jeg? Noen bilder er tatt i landskap, og andre i portrett. Det var ønskelig å prøve å få frem logoen i klærne, men dette skulle vise seg å være svært vanskelig. Videre var det ønskelig å få med friidrettsbanen slik at man lett skulle oppfatte hva dette var og hvor.

Utifra shooten på over 120 bilder har jeg plukket ut 8 bilder, 4 med motion freeze og 4 med motion blur, som mitt så langt resultat. Videre skal jeg velge 2 bilder av disse 8 som jeg kommer til å ende opp med å levere til denne oppgaven. Jeg ser ikke noe behov for å ha en fotoshoot til, siden jeg er fornøyd med det jeg fikk til i første shooten. Under er de 8 bildene samlet i en PDF, samt printscreen.

contactsheet2

Skjermbilde 2013-06-11 kl. 14.09.09

Kilder

https://no.wikipedia.org/wiki/Stovner_stadion

http://snl.no/friidrett

http://no.wikipedia.org/wiki/Friidrett

Legg igjen en kommentar

