Learning Activity – Playing with Ideas

If the idea is at the heart of everything, then I would like you to think of a movie that you love. Then look at its current title sequence and come up with a new one. Sketch up rough idea in the form of a storyboard. Your storyboard needs to be at 30 frames and should be for at least 1 minute of motion design.

Denne uken og et par andre uker fremover kommer jeg til å lære, lese, lytte, skrive og se på motion design. Jeg har startet denne uken med å lese alle leksjonene fra Noroff, samt lest videre anbefalt litteratur. Videre har jeg brukt Lynda.com for å lære mer om programmet man bruker for å lage motion design, nemlig Adobe After Effects. Dette er et program som ikke hører med i pakken jeg kjøpte ved skolestart. Programmet må man laste ned og betale for, derfor er dette noe som tar litt tid. Programmet har jeg ikke fått installert og testet ut enda.

Motion design er sterkt knyttet til animasjon. Det er svært viktig at man har gode ideer og bruker mye kreativitet. Begynn med å lage et konsept, deretter å skrive, videre lag moodboards og storyboards etterpå, deretter må du redigere og tilslutt blir dette det vi kaller motion design. Motion design kan være en blading av fine art, fotografi, typografi, illustrasjon, film og musikk. Motion design har en kort historie og en rask utvikling.

Til denne oppgaven har jeg valgt filmen Twilight Breaking Dawn part 2. Denne filmen er basert på bøker skrevet av Stephenie Meyer. Den originale title sequence fra filmen kan du se her: http://www.youtube.com/watch?v=wwX4JL1c8qY

Først lagde jeg 30 ruter og skisserte ned noen ideer. Slik ble det første resultatet:
storyboard

Slik ble det neste og det ferdige resultatet. Her har jeg med navn på skuespillerne, illustrasjoner som karakteriserer hver skuespiller, titler og utsnitt fra bøkene, landskap og natur, samt produsent, forfatter av bøkene og andre viktige navn. Itillegg til dette er månens forvandling inkludert, og hva som skjer da.. Du må se filmen for å vite!
storyboard1

Jeg har brukt mer enn 3 timer, som var foreslått for denne oppgaven. Men jeg har brukt mye tid på å skissere, samt å sette meg inn i filmen og navn, samt lære om motion design.

– Annette B. D.

One thought on “Learning Activity – Playing with Ideas

  1. Wow, du er flink som alltid. Etter at jeg hadde sett traileren fikk jeg lyst til å se den én gang til. 😛 Stå på! 🙂

    PS: Beklager for at jeg ikke har fått kommentert før nå, busy busy me. 😛

Legg igjen en kommentar

