Oblig.08 – Interactive Infographics website

The main purpose with this assignment is to produce a website containing interactive info graphics, taking us through some of the style eras from the last 50 years. To achieve coherence, you are to choose a specific object, element or character that is «going on a journey», and changing throughout these style eras. You decide what you want to present. The Copyright Act prohibits the use of material which you have not created and produced yourself. The website must also contain a short introduction on each of the style eras, which are:
– Abstract expressionism
– Swiss
– Pop Art
– Psychedelia

Denne oppgaven handler om skjermbasert design, grafisk design for skjerm, infografikk og informasjons design, brukervennlighet og ulike stilepoker. Jeg skal lage en webside som skal presentere de 4 nevnte stilepokene, og velge en ting som skal forandre seg gjennom disse stilene. Websiden skal inneholde en oppsummering/introduksjon av hver stil/epoke. Oppgavens tidsrom er på 4 uker.

Målgruppen for oppgaven er en profesjonell gruppe av kunder. Dette oppfatter jeg som seriøst, ordentlig og et modent publikum. Det vil bli viktig å skrive profesjonelt og fange målgruppens interesse.

Det vil være viktig at jeg lager designet før jeg starter programmeringen. Videre ønsker oppgaveteksten at jeg skal følge denne planen:
– Uke 1: Planning (overview of assignment, sitemap etc)
– Uke 2: Design (idea, conceptual sketches, wireframing, prototyping etc)
– Uke 3: Development (site structure, coding, interactivity etc)
– Uke 4: Launch (final touch, transfer to server, testing, evaluation, deliver to client, report etc.)

Jeg startet med å lage et tankekart over oppgaven, og fikk skrevet ned mange tanker rundt temaet. Videre laget jeg et tankekart over de ulike stilepokene som jeg skal jobbe med i oppgaven, dette for å lære mer om disse.
Tankekart1Tankekart2
Tilslutt brukte jeg ABC metoden, hvor jeg skrev ned så mange relevante ord som mulig til hver bokstav. Disse idéutviklingsmetodene har vært til stor hjelp i den første prosessen i oppgaven.
ABC metode

– Annette B. D.

Legg igjen en kommentar

