Oblig.08 – Prosess 2 webside

I dette innlegget vil jeg vise noe av min prosess videre med websiden, og vise dere de ferdige designene for frimerkene som skal brukes på nettsiden.

Først ønsker jeg å vise dere litt av prosessen for å lage design til hver stilepoke. Først vil jeg ta for meg stilen Abtrskt ekspresjonisme. I denne stilen var det mye malerier, og ulike teknikker som ble brukt. Til designet for denne stilen, ønsket jeg selv å male. På det ene bildet ser du utstyret jeg brukte: akvarellmaling, pensler og papir. Det andre bildet viser et utsnitt av det ferdige maleriet. Jeg har valgt å fokusere på primærfarger, og har deretter blandet disse fargene for å skape sekundærfarger og andre nyanser. Det er ønskelig at bildet skal vise solen og dens varme i venstre hjørne, og deretter jorden, gresset og tilslutt havet og kulde.
_MG_3482maleri4

 

Slik ser det ferdige resultatet ut:
webabstractexpstamp1

Neste stil jeg ønsker å presentere er Swiss. Denne stilen bruker mye sans-serif typografi, grid og asymmetri. Det designet til denne stilen har jeg blitt inspirert av bildet under.
Skjermbilde 2013-10-13 kl. 22.21.31Skjermbilde 2013-10-13 kl. 22.10.23

Slik ser det ferdige resultatet ut:
webswisstamp2

Neste stil jeg ønsker å vise dere er Pop Art. Denne stilen har jeg jobbet med tidligere og føler meg ganske trygg på. Her har jeg valgt å fotografere meg selv, og bruke leppene mine som et utgangspunkt til designet, se bilde under. Jeg har valgt å bruke primærfargene blå, gul og rød, samt sekundærfargen grønn i det endelige designet.
_MG_3478Skjermbilde 2013-10-11 kl. 19.36.58

Slik ser det ferdige resultatet ut:
webpopartstamp2

Tilslutt vil jeg vise dere prosessen med designet til stilen Psykedelisk.
Skjermbilde 2013-10-14 kl. 13.37.34

Slik ser det ferdige resultatet ut:
webpsychstamp1

One thought on “Oblig.08 – Prosess 2 webside

  1. Åh, jeg husker de malingsflaskene og penslene. Det er fra Sandaker?! 😀

    Hahaha! Så søtt! 😀 Mmm, sexy!

    Mange fine frimerker! (Y)

Legg igjen en kommentar

