Eksamen – Produksjon

Her vil jeg presentere prosessen fra skisser til digital produksjonen av logo, designelementer, font og trykksaker. Denne prosessen tok noe lengre tid enn planlagt (en uke) men dette var på forhånd vurdert og tatt i betrakning. Derfor ble helgene godt brukt og og dagene i starten av uke nr.2.

Først i denne prosessen fortsatte jeg arbeidet med logoen. Utifra de 5 favorittene jeg sto igjen med fra skissene jobbet jeg videre med disse digitalt. I arket under ser du litt av prosessen, og hvordan jeg har jobbet. Alt av arbeid har foregått i Adobe Illustrator. Logoen med de to A’ene (som representerer forbokstaven på brud og brudgom) og hjertet føler kunden er den som fungerer best. Jeg er helt enig, så det er denne jeg kommer til å fortsette å jobbe med og bruke i alle trykksaker, der det lar seg gjøre.
logo_utviklinglogo

Utifra skisser jobbet jeg digitalt med å live trace noen av skissene, samt å lage design fra bunn av ved bruk av programmet Adobe Illustrator. På dette stadiet hadde jeg sammen med kunden bestemt at jeg skulle jobbe videre med enten blomst eller sommerfugl. Itillegg til dette har jeg laget en illustrasjon av en tallerken, gaffel og kniv som skal brukes til bordplasseringen til hver gjest i bordkartet. Under ser du også bilde til inspirasjon av farger: 2 rosetoner, 2 gråtoner og gull. For å holde designet enkelt og rent, har jeg valgt å kun beholde rosa og grå fargene, gull/gult skal IKKE inkluderes i designet.
illustrasjonSkjermbilde 2013-11-13 kl. 19.07.05farger

 

Videre har jeg samlet prosessen til bordplanen, bordkort og meny i A4 dokumenter under. Dette er trykksakene som gjestene blir møtt av når de ankommer lokalet hvor bryllupsfesten skal holdes. Når det gjelder bordplanen synes jeg ikke at illustrasjonen av tallerken med bestikk fungerte like bra som i skissene. Jeg fikk en ny idé, hvorfor ikke bruke rosa sommerfugler til å vise til der damene sitter og grå sommerfugler til å indikere hvor herrene sitter. Slik fikk jeg inkludert alle de fire fargene (se eksempel over), og samtidig gjort planen enda mer oversiktig enn først planlagt. Når det gjelder bordkortene har jeg tatt utgangspunkt i skissene, og deretter prøvd meg frem med de ulike elementene, og farger, samt plassering. Tilslutt ser du prosessen med å lage en meny. Her har jeg prøvd med og uten ramme, og synes selv designet fungerer best med ramme – for å ramme inn teksten og innholdet.
bordplasseringbordkortmeny

 

I dokumentene under vises prosessen til utviklingen av invitasjon, svarkort og fonter som er brukt. Når det gjelder invitasjon og svarkort har disse blitt utviklet i forhold til skissene, og deretter bearbeidet i form av layout, plassering av elementer, størrelse og lesbarhet. Fonten Chopin Script er valgt på grunn av sin dekorative form, og kunden mener den passer utmerket i et bryllup. Fonten Helvetica er brukt på lengre tekster, slik som i program for festen og vielseprogrammet, samt at den skal brukes på websiden.invitasjonsvarkortfonts_02

– Annette B. D.

One thought on “Eksamen – Produksjon

  1. Jeg likte best invitasjonen der den rosa sommerfuglen var i midten mens de to blå halve var på sidene.

    Den første menyen var det sykt sliksomt å lese. *sliten i øynene*

    Den siste menyen var veldig fin! 🙂

Legg igjen en kommentar

